Het e-mail openingspercentage is het percentage mensen dat uw e-mail heeft geopend. Als iemand uw e-mail niet opent, komt er geen interactie met uw bericht. Gemiddeld is een openingspercentage van 10-15 procent redelijk te noemen afhankelijk van uw content en merk. Het openingspercentage zegt echter niet veel over het succes aangezien het om de aan de e-mail gekoppelde actie gaat.
Door een sterke e-mailmarketing strategie te creëren, kunt u uw doelgroep op een eenvoudige en toegankelijke manier bereiken en bijvoorbeeld de verkoop verhogen tegen een betaalbare prijs. Net zoals andere platforms en media zijn veranderd, geven e-mailmarketingtools uw bedrijf de mogelijkheid om klanten gemakkelijker dan ooit te bereiken en de effecten hiervan uitgebreid te meten en analyseren.
Met een e-mail stelt u de ontvanger eenvoudig op de hoogte van het laatste nieuws, uw nieuwe product of dienst of over een tijdelijke aanbieding.
Degenen die zich hebben aangemeld voor uw e-maillijst hebben al een toezegging gedaan om deze berichten te ontvangen. Dus ze zullen zeer waarschijnlijk uw e-mails waarderen (zolang u ze iets geeft dat de moeite waard is om te lezen) en dat zal de betrokkenheid bij uw klanten vergroten.